fredag, september 22, 2006

Ensam?


Jag har precis skapat en blogg som jag kallat "Den ensamma människans blogg". Vad vill jag antyda med det? Att jag själv är en ensam stackare som rör mig långsamt i en skog av mörka känslor, ständigt omgiven av dimma och uppfylld av svårmodiga tankar? Nej, så kan det väl ändå inte vara. Jag är relativt glad och om man skulle våga sig på en mer djupgående analys av den egna personligheten betyder det ett 70/30 förhållande, det vill säga 70% glad och 30 % sorgsen. Det är samma fördelning som jag har i mitt fondsparande inom PPM. Ganska mycket säkerhet och en mindre del chanstagning.

Nej, nu måste jag sluta eftersom klockan går mot 24.00 och då vet man aldrig vad som kan hända. En liten bild måste jag dock få visa. Den tog jag idag i en handelsträdgård i Täby och jag kallar den "En hälsning från hösten". Visst skulle den ha kunnat vara fotograferad på ett skyskrapetak i New York? Om det nu hade spelat någon roll. I verkligheten var dock blommorna betydligt gulare än de är på bilden. Det kanske är så att min mobiltelefonkamera reducerar det gula i tillvaron eftersom "gult är fult" som man säger. Fast jag tycker gult är väldigt varmt och fint. Tidigare hade vi vårt vardagsrum målat i gult. Nu är det vitt. Så kan det gå till i livets labyrinter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida