torsdag, februari 15, 2007

Resor 2

Jag tycker mycket om resor, särskilt de som är tidsbundna, t.ex. att man reser mellan 10 och 12 en förmiddag eller från en tisdag till en onsdag eller varför inte en kort resa på en kvart. Vi ska inte förbise kvartarna. Redan Arne Tammer sa ju på sin tid: "Ge mig en kvart om dagen och jag ska ge dig en ny kropp". Vilka kvartar är då bäst? Ur resesynpunkt anser jag att kvartarna som löper mellan heltimme och kvart över är överlägsna. Jag kan inte motivera min synpunkt utan går här helt på känsla. De känns helt enkelt bäst. Och man kommer långt på en kvart; från Rotebro till Stäket och därefter E18 in mot Stockholm och höger i Hjulstakorset och ytterligare en bit in på Bergslagsvägen. Då har det gått en kvart och man har fått se mycket. IKEA i Barkaby till exempel. Det är de som har möblerat Sverige. Det gick kanske inte på en kafferast men ändå. Slutsats: underskatta inte kvartarna. En hit och en dit spelar kanske ingen roll men tillsammans utgör de hörnstenar i tillvaron. Och så hinner man som sagt en bit på femton minuter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida