onsdag, mars 26, 2008

Vispgrädde på sprayburk

Jag minns ett TVprogram från 70-talet där amerikaner som gjort makalösa uppfinningar intervjuades. Bland dem fanns en man som uppfunnit en sprayburk för vispgrädde. Han visade entusiastiskt hur den fungerade genom att spruta grädden över olika bakverk och frukter. Det här är verkligen en bra grej, sa han, för nu slipper man vispa. Det underlättar ju oerhört mycket för husmödrarna. Jag tänkte då att jag gärna skulle vilja ha en sån sprayburk och hur lyckliga de var i Amerika som inte behövde vispa grädde till sina deserter. Nu finns förstås sedan länge även denna produkt i Sverige och varje gång jag sprutar långa krämiga strålar av grädde på en bit rulltårta eller äppelpaj, känner jag mig faktiskt oerhört lycklig. Och det är sant.

Detta är inlägg nr. 300 på "Den ensamma människans blogg". Tänk vad tiden går fort när man har roligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida