torsdag, april 17, 2008

Vid Drottningholmskiosken

Denna bild togs en varm sommardag i slutet av 1950-talet. Kanske var det under den oerhört varma sommaren 1959, jag kommer faktiskt inte ihåg. Bilden föreställer min morfar som halsar en läsk framför kiosken i Drottningholm. Vi åkte dit med båt, det var en familjeutflykt. Jag hade med mig min Agfa Isola I för 120-film och naturligtvis skulle den användas. Man fick tolv bilder på varje rulle, stora fina negativ som faktiskt tåldes att dra upp trots kamerans enkla kvalitet. Många tror att den vitklädda kvinnan i bakgrunden är min moster Maja från Gustavsberg men det vill jag bestämt förneka även om vissa likheter finns dem emellan. Maja och hennes man Johan var inte ens med på utflykten. Efter några timmars vistelse vid Drottningholm åkte vi hem igen och dagen kunde läggas in i minnenas arkiv, varifrån den nu tillfälligt hämtats ut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida