torsdag, oktober 05, 2006

Hjältar

Jag läste i tidningen att Börje Salming fått sin tröja upphissad under taket i Air Canada Centre, Torontos hemmaarena. Nu hänger nr. 21 där för evigt som en hyllning till en av de "mesta" Torontospelarna i historien. Det är stort. I början av sommaren såg jag Börje Salming inne på Coop Forum i Täby. Han stod borta vid cyklarna och diskuterade något. Det är också stort - att jag såg honom alltså.

En gång på 70-talet öppnade jag dörren för Hasse Alfredsson på biografen Grand. Vi hade sett en dagsföreställning av "Den illustrerade mannen". Jag har också öppnat dörren för Cindy Peters i Näsbydal och stött ihop med Ivar Lo-Johansson utanför Stadsbiblioteket på Odengatan. Harry Schein stannade jag för i Mörby Centrum, faktiskt vid samma övergångsställe som jag vid ett annat tillfälle såg Stina Lundberg-Dabrowski passera över. Hon bar en bunt sparris under armen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida