tisdag, oktober 03, 2006

Jag älskar hösten i Vallentuna Centrum

Den är så fin. Den är rogivande och trevlig, en intensiv känsla av trivsel strömmar genom hela kroppen. Man känner sig aldrig ensam. Istället är det som om man var del i en större gemenskap där himlen är tak och asfalten är grunden som vi står på. Allt känns som en helhet. En gång skrev jag en dikt som jag kallade "Ett snabbköp i Vallentuna". Den var förstås inspirerad av Allen Ginsbergs "A supermarket in California". Det var Konsum jag tänkte på (heter numera COOP men det är ju samma). ICA tänker jag inte på så mycket. Min dikt är tyvärr söndertuggad av tidens tand. Jag kan inte minnas en enda rad men jag vet att det stod något om kålhuvuden i den. Kål hör hösten till. Det finns många sorter på marknaden. Savoykål har jag aldrig köpt. Det låter för elegant, den grönsaken hör inte hemma i min värld. Idag är det den 3 oktober. En del löv har börjat falla. Vissa sitter kvar längre och blir präktigt röda innan de singlar ner. Det är underbart att leva och speciellt i Vallentuna Centrum om hösten.

Det ovan skrivna låter ironiskt men är alltigenom ärligt menat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida