fredag, november 02, 2007

Gränsen

Nu har vi åter passerat en gräns, nämligen den mellan oktober och november. Vår bil passerade en annan gräns i förra veckan när vägmätaren visade 40 000 mil. Det hände utanför COOP i Rotebro på väg söderut. Varje dag (och natt) passerar vi många olika gränser. Ibland är gränsen knappt märkbar, ibland fullt tydlig. Den kan vara som en dallring i luften eller som en brandgata i skogen. Jag tycker det sista är bättre, då behöver man inte fundera så mycket. Just nu ska jag ta steget över gränsen in till köket och dricka en kopp kaffe, det är aldrig fel. Hoppas det blir någonting till kaffet. Visserligen har jag lovat min doktor att hålla igen men vågen visade faktiskt -1 kilo i morse så jag har lite att spendera. Dessutom, vem vill riskera en viktlös tillvaro? Den gränsen vågar jag absolut inte passera.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida