söndag, december 02, 2007

1:a advent

Det är söndag och 1:a advent och 4,1 grad varmt enligt digitaltermometern. Jag tyckte att det var över 5 grader när jag gick upp för en timma sedan men jag kan ha sett fel. I vilket fall så svettas trädgårdstomtarna ute i rabatten. Det talas om ett snöoväder som rör sig ner mot våra breddgrader, få se hur det blir med det. Söndag idag, måndag imorgon, en sak är säker: dagarna tar aldrig slut. Det är som med luften i en cykelpump, den tar heller aldrig slut. Som barn funderade jag mycket över detta faktum. Nu har jag slutat fundera eftersom jag vet hur det förhåller sig. Det är naturligtvis någon som fyller på ny luft nattetid. Hur skulle det annars gå till?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida