tisdag, april 29, 2008

Naturen anfaller

Naturen öppnar sig som en bok. I den går att läsa allt möjligt. Tröttnar man på en sida är det bara att vända blad, det finns hur många som helst. Nere vid vattnet gör fåglarna läten. Det är parningstider inbillar jag mig. Jag är inte så kunnig i sådant som har med naturen att göra. Helst vill jag ställa upp naturens bok på hyllan så att jag kan ta ner den någon gång ibland, när jag själv vill. Som det är nu känns det mer som om man blir anfallen. Man blir ställd mot en mur och i nästa ögonblick tar naturarkebuseringspatrullen över. Fåglarna svänger loss ordentligt nere vid vattnet. De larmar och gör sig till. Snart anfaller naturen igen. Den tröttnar aldrig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida