fredag, januari 06, 2012

6 januari

En väldigt suddig bild från Nyårshelgen precis när klockan passerar 24.00. Men det syns ju tydligt att vi är glada.
I morse låg ett tunt lager snö på marken, temperaturen höll sig runt minus tre.
Jag var ner och handlade på Lidl. Köpte mjölk, Becel och salami. Var sen till Konsum och köpte kattmat och kattsand. Få människor var ute, det var i alla fall min första tanke. Därefter såg jag att de inte var så få.
Pratade i telefon med US om LG. Han bor i f.d. Elverket i Roslags-Näsby men inte i den lägenhet som syns från vägen. Istället har han ingång från gårdssidan.
Mycket har förändrats i den här delen av Täby. Jag minns när man åkte buss ner till stationen. Bussen utgick från Löttingelund och hette 606.
Jag kan fortfarande frammana hur chaufförerna såg ut. De var två som delade på jobbet. Bussen gjorde en lång runda runt Ella Gård innan den kom fram till Roslags-Näsby station. I RN:s lilla centrum fanns post, apotek, radioaffär, möbelaffär, guldsmedsbutik, konditori, manufakturaffär, fotobutik samt ett Konsum som fortfarande finns kvar.
Nu på kvällen är det fortfarande tre minusgrader. Kanske blir det en kall natt med klar utsikt mot stjärnhimlen.
Stjärnbilderna stampar i sina spiltor, så skrev Tranströmer en gång. Det kan inte jag skriva eftersom det redan är gjort.
Jag får skriva något annat istället.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida