lördag, september 23, 2006

Ensam igen

Nu är klockan 22.22 och gästerna på vår kräftskiva har gått hem. Den blev mycket trevlig med stora mängder mat och umgänge med gamla vänner. Vad kan man säga mer? Det är mörkt ute men fortfarande varmt. Att sitta på altanen i skjortärmarna är fullt möjligt. Vår trädgårdsbelysning sprider ett dovt sken medan vattnet i vår lilla damm fontänerar. Bara grodan från tidigare år saknas. Den spred glädje några somrar, försvann sedan. I morgon är det söndag. Då ska jag såga till några ribbor till ett elementskydd. Jag ska också:

  1. Dricka kaffe och läsa tidningen.
  2. Skriva på bloggen.
  3. Fundera mera över vad jag ska göra under sjukskrivningen (2 veckor).
  4. Laga mat (eventuellt handla)
  5. Skriva nya listor över vad jag ska göra timme för timme.
  6. Läsa upp dessa listor för mina anhöriga och göra det med en så svag och entonig stämma att lyssnarna tappar intresset redan efter någon minut. De kommer att finna mig helt outhärdlig.
  7. Se förvånad (och förorättad) ut när de anhöriga flyr fältet.
  8. Spela in allt jag säger under en timme på band och erbjuda utskrifter av dessa inspelningar till lokaltidningen.
  9. Berätta för alla jag möter om min sjukskrivning (spara absolut inga detaljer).
  10. Gå och dra något gammalt över mig.

Nu gör jag det. God natt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida