fredag, december 08, 2006

En apa som liknar mig

Jag hade knappt hunnit skrivas ut från sjukhuset förrän det var dags igen. Det verkar som om jag medvetet försätter mig i situationer som leder till obehagligheter. Snabbköpskön igen. En gorilla som grymtar: "Vad glor du på?" och jag som svarar: "En apa som liknar dig!" Det är ju verkligen att be om bråk. Att jag inte kan lära mig hålla käften. Det måste vara något självdestruktivt drag i min mekanism som slår till vid vissa tillfällen, t.ex. i snabbköpsköer. Men jag tycker om att dricka soppa ur sugrör och ha ansiktet inlindat i gips och gasbinda som mumien i "Mumien vaknar". När jag stirrar mot mig själv i spegeln inne på toaletten kan jag dessutom tänka: "Det där är en apa som liknar mig". För visst är det så.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida