torsdag, juni 12, 2008

Flying Doctors

Jag satt hemma vid köksbordet och dagdrömde att jag var i Australien och arbetade för de flygande läkarna, de som räddar liv med små medel och med små marginaler långt ut i den oändliga vildmarken. Det var inte bara som i TV-serien med samma namn, faktiskt var det i själva TV-serien som jag befann mig. Jag var någon slags hjälpreda - jag kånkade och bar, hämtade saker, körde ambulans, lyssnade förstående på de som ville prata och hyste medkänsla med de svåra, kritiska fallen: "Sorry mate, we´ll have to do this you know but don´t you worry, it´s only in the script..". På kvällarna satt man förstås på puben med en iskall lager och försökte få närmare kontakt med sjuksköterskorna men de var bara intresserade av läkarna eller möjligen piloterna, hjälpredorna spelade i en mycket lägre division. Trots det vill jag bara säga att jag trivdes utmärkt hos de flygande läkarna. De var toppen. Och så räddade de liv också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida