söndag, januari 08, 2012

8 januari

I Täby C är ingenting sig likt. Hela stället är ombyggt, man känner sig lätt vilsen. Jag letade efter Tjuren Ferdinand men den syltan måste ha gått i graven.
Var finns EPA, Domus och Rolins Järn & Färg?
Var finns Broddmans?
I den butiken köpte jag min första riktiga kamera, en Minolta SRT 101 med tre objektiv, en toppenkamera.
Var är posten? Den är nerlagd.
Var finns skivaffären i Grottan där jag köpte Dylans "Blood on the tracks" 1975? Hela Grottan är igenfylld och skivaffären bortförd.
Dylans skiva betraktas som en av hans bästa. Den sägs vara en "skilsmässoplatta" vilket dock Mr Bob förnekar. Istället hävdar han att skivan är inspirerad av noveller och romaner av Anton Tjekov.
Den enda affär som varit med ända från 1968 är Wårdhs herrmode. Där köpte jag en gång ett par manchesterjeans, de var rätt dyra.
Ingenting är längre som det varit, tiderna förändras.
"The times they are a´changing" som Dylan sjöng 1964. Frågar man honom skulle han säkert förneka det också för han är en sån kille.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida