onsdag, oktober 18, 2006

Skyltar längs vägen

Trippelmördaren Valjakkala blir troligen benådad men själv fick jag avslag. På min ansökan om friår alltså. Jag var för sent ute. Det var ingen idé ens att lämna in det mödosamt ifyllda papperet på Arbetsförmedlingen. De sa bara, visserligen vänligt men ändå bestämt, att de inte tog emot nya ansökningar. De hade fått besked om det från högre ort. De nya riktlinjerna gällde från och med nu. Inget att göra, tyvärr. Vad ska man nu glädja sig åt? Kanske åt alla de små hemmagjorda skyltar som sitter uppspikade på träd och telefonstolpar längs vägen. På dem kan det stå: "Ved säljes" och så ett mobilnummer eller "Trädfällning" med åtföljande mobilnummer eller "Yoga - något för dig", naturligtvis med ett mobilnummer undertill. För många år sedan översvämmades vägrenarna av skyltar med "Bokhyllor säljes" men de har försvunnit, jag vet inte varför. Böcker säljs ju i stora mängder så behovet av hyllor borde faktiskt öka. Konstigt. Jag skulle vilja se följande skylt överallt längs vägarna:

Sommaren har övergått till höst
om nu det kan vara någon tröst.
Jag tycker nämligen att hösten är trösterik och jag säger som Kevin Costner i "The Postman": "Det blir bara bättre, det blir bara bättre hela tiden", fast egentligen var det ju Ringo Starr som sa det från början. Det var bra sagt.
Man kan också se skyltar med texten "Nyvärpta ägg". Dock inga på vilka det står "Nykläckta ägg", detta av naturliga skäl.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

morsning Tomas!
vilen tur att veckobladet blev nerlagt! nu kan ju hela varlden ta del av dina kaserier!! va knasigt det blir utan prickarna...

keep on...writing!
kram
Tove

5:00 em  
Blogger Thomas E sa...

Tack Tove. Nu börjar det ju ta sig med kommentarerna. Men varför blev det inga prickar när du skrev? Kör du med ett amerikanskt tangentbord? Det här måste redas ut.

Hälsningar TE

8:08 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida