lördag, januari 05, 2008

Stig Claesson

"Slas" är död. Jag läste en intervju med honom för länge sen. Han var sur som fan och ville inte säga någonting förutom att han gillade rotmos och fläsklägg. De stora kulturpersonligheterna kan vara lite svårtillgängliga ibland. På min sista repövning träffade jag en kille som kände "Slas". Han hade lekt med dennes son som barn. Själv jobbade han på Televerket (jag tror inte att det hette Telia då). Det var en glad och trevlig kille som poängterade att han inte hade en aning om hur man monterade ett telejack eftersom han arbetade med helt andra saker. Han bodde förresten i samma hus som journalisten Peter Bratt. Sonen till Televerkskillen hade en gång i tvättstugan sagt "fängelse" och tittat på Peter Bratt. Detta är allt jag har att säga om Stig Claesson. Läs hans böcker istället.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida