torsdag, juni 26, 2008

Twisting Patricia

Mot slutet av den just avgjorda EM-semifinalen mellan Spanien och Ryssland, hörde jag hur delar av publiken (jag tror den spanska), sjöng en låt som heter "Twisting Patricia" och som Jerry Williams hade en hit med på 1960-talet. Nu heter den säkert något annat på spanska men det har inte så mycket med saken att göra. Meningen med just det här inlägget är nämligen att få berätta om att jag en gång träffat och till och med pratat med Jerry W. Det var utanför motionsanläggningen Ensta Krog i Täby och Jerry frågade mig om jag visste vilken tid elljusspåret släcktes. Jag svarade "halv tio" och han sa "okej". Där skiljdes våra vägar och de har inte strålat samman förrän nu när jag hörde den där låten. Twisting Patricia! Undrar vad den heter på spanska?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida