lördag, oktober 25, 2008

Minne från Svinesundsbron



Detta var, trodde jag, ett minne från Svinesundsbron men så kom jag på att nästa bild på rullen visade Tjörnbron, den som blev påseglad av Star Clipper 1980, vilket alltså måste innebära att det är den bron som vi står på och inte Svinesundsbron. Dessutom har jag inget som helst minne av att jag någonsin besökt Svinesund. Året är 1960 och vi står där och tittar in i min Agfa Isola 1 som inköptes året innan på Mobergs Fotoaffär i Roslags-Näsby för 36 kronor. Den gav stora, härliga 6x6 negativ som Moberg själv framkallade och kopierade i sitt lilla kyffe till mörkrum innanför butiken. Denna butik övertogs så småningom av Lasse Hillring, legendarisk sportaffärsinnehavare i RN. Det var hos honom man köpte ishockeyklubbor och isoleringsband att linda om bladet. Nu är han också borta. Vad finns det egentligen kvar?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida