tisdag, augusti 19, 2008

En händelsefattig tillvaro

Bloggar ska ju spegla bloggarens egen personlighet och nu ska jag avslöja något som kanske ger min diffusa gestalt lite mer "kött på benen" så att säga. En del vill säkert antyda att det redan finns lite väl mycket kött på de benen men varför lyssna på falska profeter? Nu kommer avslöjandet: jag vill leva i en händelsefattig tillvaro. Jag vill att ingenting särskilt ska hända. Jag vill att allt ska vara som vanligt. Jag vill att allt det som händer ska ha hänt förut så att man inte bli ställd. Det får inte bli några överraskningar i vårt paradis på jorden. Det ska vara vardag och efter jobbet handlar man på Konsum och sen går man hem och äter husmanskost. Mätt och belåten sätter man sig i TV-soffan och dricker kaffe, därefter borstar man tänderna och går och lägger sig. Jag kan inte tänka mig något härligare än en tillvaro där ingenting händer. De oförutsägbara faktorerna kan dra något gammalt över sig, de vill vi inte ha att göra med. De stoppar vi in i en låda och skickar iväg till Thurso som är en liten stad i norra Skottland. De boende där kommer säkert att sjösätta lådan så att den försvinner ut på den vilda Atlanten och det tycker jag bara är bra för då blir min värld betydligt lugnare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida