måndag, september 26, 2011

Dagbok: Måndag 26 september

Rasande fin morgon, dock utan tidning men jag ska inte klaga, det finns säkert skäl till att blaskan kommer sent.
Varför stannade vi inte i Brömsebro på vägen hem från Karlskrona, jag ångrar det nu. En minnessten finns från freden mellan Sverige och Danmark 1645. Det hade varit roligt med ett foto på denna.
Annars går allt sin gilla gång, vädret finns heller ingen anledning att klaga på.
Vi for till Skånelaholm för att leta efter Sälnastenen men hittade den inte. Samma sak förra veckan. En man som samlade ihop äpplen i en trädgård berättade att han visste var den låg och förklarade också vägen dit. Tyvärr var hans anvisningar helt felaktiga. Sälnastenen är och förblir ett mysterium. Kanske har den aldrig ens existerat och kanske är äppelplockaren en av deltagarna i en gigantisk konspiration.
Högrev på Lidl för 59 kr/kg, picnicbog för 39 kr/kg.
Men vad är det för kött egentligen? Sekunda vara? Nej, inte alls. I helgen blir högreven förvandlad till pepparrotskött och picnicbogen till en stek.
De har fläsklägg också men det åt vi i lördags (tillsammans med rotmos), den får vänta ett tag.
Jag fortsätter läsa "Det blir bättre i vår" av Gustaf Rune Eriks. Just nu överväger huvudpersonerna Halsen och Hogge att genomföra en stöt för att komma på grön kvist. De är annars genomhederliga men hungern driver in dem på farliga vägar.
20.48 är temperaturen 15,4 grader, rena värmeböljan. Har fört över "Kind of Blue" med Miles Davis till min Creative Zen, funderar på att spela den under kvällen.
En av mina bästa resor: Till Gävle med Upptåget i våras. Fikade på Centralkonditoriet mitt emot Gävle Central. Är det verkligen där som Brynäs ishockeylag samlas varje morgon för att dricka kaffe? Det verkade så litet, kanske finns det två Centralkondis?
21.18: Jag har svårt att avsluta det här inlägget men jag måste göra det ändå.
Jag gör det nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida