måndag, oktober 23, 2006

Övriga bloggar

Vid en hastig genomgång märker man genast att utbudet av olika slags bloggar är mycket stort med mängder av ämnesområden att välja emellan; sprit, sex och knark är några av de populäraste. I min hemvävda blogg finns dock inget utrymme för sådana utsvävningar (jättetråkigt kanske men sån är jag). Däremot vill jag gärna nämna Ivar Lo-Johansson och hans självbiografiska svit från 1950-talet, den som börjar med "Analfabeten" och avslutas med "Proletärförfattaren". Vilka fantastiska böcker! Jag har precis läst "Soldaten" där han berättar om sina erfarenheter från beredskapstiden. Nu vill jag läsa de övriga sju en gång till. Jag börjar redan ikväll. Vi hörs!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida