onsdag, juli 29, 2009

Fåglarna

Jag fotograferade Axel Wallenbergs staty "Fåglarna" på Sörgårdens torg i Vallentuna, när en liten kille på cykel stannade till och frågade var jag bodde. Efter några sekunders tvekan svarade jag "här i Vallentuna" och hans nästa fråga kom då blixtsnabbt: "Varför fotograferar du då den där statyn?" Antagligen menade han att som turist går det bra att fotografera när och var och hur som helst men som boende i området blir det lite konstigt när man tar fram kameran. Jag svarade att jag bara ville ha en bild men han hade redan cyklat iväg. I hans huvud var jag kategoriserad som knäppskalle, det stod skrivet över hela mig. Men frånsett det, så här ser statyn ut. Och vill man inte titta på den går det bra att äta pizza på pizzerian eller köpa mjölk i affären. Och vill man inte det heller, kan man alltid åka hem och skära sig en tjock skiva ost som man äter tillsammans med en tomat. Det är gott.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida