söndag, september 06, 2009

Frisk vågat är...

På försättsbladet till ett tysk-svenskt lexikon läste jag idag: Frisch gewagt ist halb gewonnen. Orden var inte tryckta utan någon hade plitat ner dem med kulspetspenna. Undrar om de betyder det som jag tror att de betyder? Jag köpte dock inte detta lexikon, jag vågade inte. Däremot köpte jag en EP med Everly Brothers; Hit Parade vol. 3 innehållande "Bird Dog", "Hey Doll Baby", "Devoted To You" samt "Keep A Knockin". Vol 1 i samma serie var en av mina första skivor, den kom med grammofonen (en Philips) så att säga. Tyvärr är det här exemplaret ganska repigt så jag tror inte att jag vågar spela den även om nu Frisch gewagt ist...osv. Men den pryder definitivt sin plats i hyllan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida